Agnieszka Podmokły

Wielkopolanka z pochodzenia, absolwentka Akademii Medycznej w Poznaniu. Od trzech lat związana z krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli jako specjalista ds. BHP. Od ponad roku pełni z pasją obowiązki koordynatora Public Relations. Mama 6-letniej Zuzi i 4-letniego Michałka. Najbardziej ceni sobie czas spędzony z rodziną, ulubionym miejscem wspólnych wycieczek są tatrzańskie dolinki.


Moto-WIOSNA? Czemu nie! O wspólnych celach w obszarze działań CSR z Agnieszką Podmokły, szefową PR w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, rozmawia Agnieszka Łapińska.


Motorola i WIOSNA znają się już od kilku lat, przede wszystkim z różnych akcji promujących wolontariat pracowniczy. Chciałabym Panią zapytać, co Państwa skłoniło do podjęcia współpracy z WIOSNĄ? Dlaczego takie akcje są dla Was ważne?

- Współpraca z WIOSNĄ rozpoczęła się bardzo spontanicznie od akcji Świąteczna PACZKA (dziś: Szlachetna) dwa lata temu. Jeden z naszych pracowników jest działającym w Stowarzyszeniu wolontariuszem i podsunął nam pomysł zaangażowania Motorolan w pomoc potrzebującym. To był strzał w dziesiątkę! Z roku na rok świąteczna gorączka ogarnia coraz większą liczbę osób zaangażowanych w tę akcję, pracownicy organizują się często w grupy, aby łatwiej było przygotować paczkę dla konkretnej rodziny i podarować jej naprawdę wymarzone i jednocześnie potrzebne prezenty. Ta akcja jest na pewno szczególna dla każdego, kto bierze w niej udział. Okres przedświąteczny często sprawia, że bardziej niż zazwyczaj zwracamy uwagę na innych, na czyjeś nieszczęście lub niedostatek, powoduje przede wszystkim pragnienie dzielenia się z innymi.

PACZKA oraz nasze pozostałe wspólne działania wpisują się w definicję CSR. Jak sytuuje się ten kierunek w strategii działania Motoroli?

- Generalne ramy, w jakich tworzona jest polityka CSR, są wyznaczone przez strategię korporacji i tej strategii musimy się trzymać, natomiast jeśli chodzi o konkretne działania, to wybór dokonywany jest lokalnie. Motorola nakreśla trzy kierunki – działalność poprzez darowizny pieniężne, darowizny z formie produktów oraz umożliwienie naszym pracownikom pracy w formie wolontariatu w danej dziedzinie. Jest już kilkanaście programów, w których działają pracownicy Motoroli w Polsce w ramach polityki CSR. Jednym z ciekawszych jest prowadzony od 8 lat we współpracy ze szkołami średnimi projekt „Diversity”, mający zachęcać dziewczęta do zainteresowania się zawodem programisty-informatyka – przekonujący, że nie jest to wyłącznie praca dla mężczyzn. Co roku pracownicy Motoroli biorą też m.in. udział w akcjach sprzątania świata, różnego rodzaju warsztatach doszkalających w dziedzinie informatyki dla uczniów szkół. W krakowskim Centrum działa też np. klub honorowego krwiodawstwa, do którego należy ponad 100 pracowników. Działania te, chociaż różnorodne, skupiają się na trzech strefach – współpracy z uczniami szkół podstawowych i średnich, ze szkołami wyższymi oraz pracą dla lokalnej społeczności.

Moto-WIOSNA to nowa, świetna jakość – co roku kilkudziesięciu pracowników z Państwa firmy angażuje się w wolontariat na rzecz dzieci, którym pomagamy; regularnie – jak wspomniałaś – bierzecie też udział w Szlachetnej PACZCE. Które z naszych wspólnych działań najlepiej wpisują się w profil Motoroli i jej pracowników?

- Myślę, że wszystkie nasze wspólne działania doskonale wpisują się w profil Motoroli i zainteresowania jej pracowników. Motorola bardzo sobie ceni i stara się wspierać rozmaite działania, oparte na pracy nad rozwojem intelektualnym dzieci i młodzieży. Dlatego najchętniej angażujemy się w projekty edukacyjne. Idealnym polem do współpracy jest prowadzony przez WIOSNĘ projekt Akademia Przyszłości – z jego hasłem: „Każde dziecko ma prawo do sukcesu!”. W ramach tego programu nasi pracownicy spędzali czas z dziećmi w muzeach i na wystawach, dzieci miały również okazję odwiedzić siedzibę firmy, poznać tajniki pracy informatyka i podzielić się z pracownikami swoimi szkolnymi sukcesami. Motorola to miejsce pracy wielu ambitnych, ciekawych świata ludzi, którzy bardzo często chcą podzielić się swoją wiedzą z innymi i nierzadko sami inicjują różnego rodzaju warsztaty dla uczniów. Poza tym pracuje tu ogromna rzesza rodziców, którym nie jest obojętny los innych dzieci i którzy sami mają świadomość ogromu dziecięcych potrzeb. Z tej prostej przyczyny zawsze można na nich liczyć, kiedy na pomoc czekają dzieci.

Czego oczekujecie Państwo od współpracy z WIOSNĄ?

- Współpraca ze Stowarzyszeniem WIOSNA daje nam poczucie, że możemy po prostu zrobić coś dobrego, pomóc drugiej osobie. Jest to sposób na spożytkowanie naszych dobrych chęci i jednocześnie okazja do aktywizacji naszych pracowników, zaangażowania ich w pomoc innym. Czegóż więc możemy oczekiwać od WIOSNY? Dalszej współpracy!

Odpowiem w imieniu WIOSNY: z wielką chęcią! Dziękuję za rozmowę.


Rozmawiała Agnieszka Łapińska


Motorola jest światowym liderem w dziedzinie systemów łączności bezprzewodowej, szerokopasmowej i elektroniki motoryzacyjnej. Jest przedsiębiorstwem globalnym, któremu przyświeca idea etycznej działalności handlowej oraz wprowadzania innowacyjnych technologii, dzięki którym przedmioty stają się „mądrzejsze”, a ludziom żyje się lepiej. Te tradycje są tak samo ważne dziś, jak 80 lat temu, gdy firma rozpoczynała swoją działalność. Pierwsze radio samochodowe (1928 r.), pierwszy przenośny radiotelefon (1937 r.), pierwszy pager (1948 r.), pierwszy całkowicie tranzystorowy przenośny radiotelefon HT200 – to tylko niektóre z osiągnięć Motoroli.


W Krakowie od ponad 10 lat działa Centrum Oprogramowania Motoroli, które jest jednym z 20 centrów oprogramowania Motoroli na świecie. Obecnie zatrudnia ponad 900 pracowników, głównie informatyków-programistów i jest trzecim co do wielkości (po Chinach i Indiach) ośrodkiem tego typu Motoroli. Specjalizuje się w tworzeniu i integracji światowej klasy oprogramowania do stacji bazowych telefonii komórkowej 3. generacji, w systemach CDMA i UMTS i systemów radiokomunikacyjnych w standardzie TETRA/APCO dla służb bezpieczeństwa publicznego.

Copyright © 2007-2020